Availability: In Stock

Istoriile mass-mediei – Jacques Attali

Author: Polirom
SKU: 00035440

lei54.95

3 în stoc

EAN: 9789734687893 Categories: , Tags: ,

Descriere

„Dintotdeauna, omul are nevoie sa stie ce il ameninta, ce le dauneaza celorlalti sau ce ii ajuta. Si multa vreme doar o mana de oameni cu putere – suverani, clerici, negustori – au detinut monopolul informatiei, al fabricarii si circulatiei sale. Informatia libera, difuzata de canale media accesibile tuturor si elaborata de profesionisti care cauta adevarul este rodul unei istorii recente, neasteptate, fascinante. Si, in prezent, ea este extrem de amenintata.Cum putem distinge adevarul de neadevar si informatia de divertisment? Ce raport exista intre a informa, a convinge, a educa si a distra? Cum va rezista democratia diferitelor forme de cenzura si de supraveghere? Prin ce anume potopul actual si viitor de informatii, adevarate sau false, ne va influenta modul de a gestiona marile probleme de astazi si de maine? Retelele de socializare, instrumente de supraveghere generalizata, care il transforma pe fiecare in jurnalistul propriei persoane, vor fi oare inlaturate de o tehnologie mai puternica? Ziaristii vor fi inlocuiti de automate sau vor ramane actori indispensabili ai democratiei?Acestea sunt subiectele cartii de fata. Si inca o data, la fel ca in cazul tuturor celorlalte domenii carora am incercat pana acum sa le prevad devenirea, evolutia vertiginoasa a mass-mediei nu poate fi imaginata si controlata decat mergand foarte mult inapoi pe firul istoriei sau, mai degraba, al istoriilor sale. Al pasionantelor sale istorii.” (Jacques Attali)Jacques Attali (n. 1943), eseist, doctor in stiinte economice, a fost timp de zece ani consilier al lui Francois Mitterrand. Este fondatorul a patru institutii internationale: Action Contre la Faim, Eureka, Positive Planet si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. A fost inclus de Foreign Policy Magazine printre primii 100 de intelectuali publici ai lumii. Dintre numeroasele sale volume amintim Meurtres, en toute intelligence, Diderot ou le bonheur de penser si Presents paralleles. De acelasi autor la Editura Polirom: Scurta istorie a viitorului (2007, 2016), Cum sa ne aparam de crizele urmatoare (2019) si Istoriile alimentatiei. Ce va sa zica a manca? (2020).

Informații suplimentare

Greutate0.2 kg
Brand

ISBN / ISSN

Format

Limba

Gen

Subgen

Autor

An publicare

Tip coperta

Numar pagini

Dimensiune (mm)

Brand

Polirom

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Istoriile mass-mediei – Jacques Attali”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *